Tokom rada jedriličarske škole nad Zlatiborom su se mogle sresti jedrilice nemačke konstrukcije Cegling (Zögling), Grunau Bebe (Grunau Baby), Renbusara (DFS Rhönbussard), Hitera (Hütter H 17) i Letećeg đavola (Hol’s der Teufel), poljske Vrana (Wrona) i Salamander (WWS-1 Salamandra), kao i domaće jedrilice Vrabac i Musa Kesedžija.
Cegling (Zögling)
Cegling – Zögling je jednostavni klizač namenjen osnovnoj obuci jedriličara, a delo je Aleksandara Lipiša (Alexander Lippisch) koji će tokom Drugog svetskog rata konstruisati raketni lovac Meseršmit Me – 163 Komet (Messerschmitt Me 163 Komet). Jedrilica je dizajnirana da se startuje pomoću praćke. Prvi model Ceglinga je poleteo 1926.godine, a 1933.godine počela je proizvodnja modifikovane verzije C33, a 1935.godine i model C35.
Vrana (Wrona)
Pored Ceglinga za obuku je korišćena i jedrilica Vrana (Wrona) koju je 1932.godine konstruisao poljski inžinjer Anton Kocjan.
Vrabac
Ali se kao najbolja pokazala domaća jedrilica Vrabac koju je konstruisao inžinjer Ivo Šoštarić 1939.godine.
Salamander (WWS-1 Salamandra)
Salamander je spadao u prelazne jedrilice koju je konstruisao poljski inžinjer Vaclav Červinski 1935.godine. Koliko je jedrilica bila popularna govori činjenica da je u relativno kratkom periodu proizvedeno 150 primeraka a Kraljevina Jugoslavija je odmah otkupila licencu za proizvodnju jedrilice.
Hitera (Hütter H 17)
Hiter H17 je takođe leteo nad Zlatiborom a radilo se o jedrilici koju je Urlih Huter konstruisao 1934.godine a radilo se o samogradećem modelu.
Renbusar (DFS Rhönbussard)
Na Zlatiboru je letela još jedna Nemačka jedrilica Ronbustard Aleksandra koja je konstruisana 1933.godine a bila je po sposobnostima između Grunau Bebe i naprednijih visokosposobnih jedrilica.
Grunau Bebe (Grunau Baby)
Na Zlatiboru se letelo i u Šnajderovoj jedrilici Grunau Bebe koja je konstruisana 1931.godine. Najpoznatiji model je bio Grunau Bebe II kojim je u Nemačkoj 1933.godine postavljen rekord u dužini trajanja leta od 36 sati i 33 minuta bez sletanja. Najpoznatija varijanta je bila IIB sa kojom je Georgije Ninčić 23. avgusta 1940.godine postavio rekord 2 sata i 45 minuta neprekidnog leta.
Jedriličari Zlatiborske jedriličarske škole su leteli i na jedrilici Ronbustard Aleksandra koja je konstruisana 1933.godine a bila je po sposobnostima između Grunau Bebe i naprednijih visokosposobnih jedrilica.