U vreme Hladnog rata tenzije između NATOa i SSSRa su bile visoke, a 1967.godine se NATO je mogao da se domogne tada najmodernije verzije sovjetskog lovca MiG 21PFM.
MiG 21PFM je u to vreme bio poslednja reč tehnike. Avion je imao ugrađen top od 23mm, novo sedište za katapultiranje, redizajniran nišanski uređaj, kao i uređaj za korišćenje navođenih raketa. Kako bi se ojačale snage Varšavskog pakta, MiG 21PFM je trebalo da dobije i Istočna Nemačka.
Prema planu četiri aviona MiG 21PMF su trebala da budu isporučena 13.februara. Za prelet su bili zaduženi piloti 16.gardijske lovačke divizije. Odeljenje je predvodio kapetan Zinovjev. Grupa je poletela 12.februara iz Moskve i posle rutinskog leta avioni su sleteli na aerodrom u Minsku.
Sledećeg dana grupa je trebala da preleti na aerodrom Templin u Brandemburgu, kada je doneta odluka da se prelet izvrši na aerodrom Cottbus.
Tokom leta zbog vremenskih uslova napravljena je greška u navigaciji pa se grupa našla u blizini Berlina. Piloti su ugledali aerodrom u blizini. Kapetan Zinovjev je pokušao da kontaktira kontrolu leta ali bez uspeha. Pošto je bio ubeđen da je njegov radio uređaj pokvaren odlučio je da sleti. Zinovjev je izveo besprekoran manevar za sletanje ali se ispostavilo da je sleteo na aerodrom Tegel u zapadnom Berlinu, koji je koristilo francusko ratno vazduhoplovstvo.
Zinovjev je uočio grešku videvši avione sa francuskim i američkim oznakama. Okrenuo je avion u nameri da poleti. Zemaljsko osoblje je u to vreme već pošlo ka avionu kako bi ga zarobilo. Kako je imao malo prostora maksimalno je ubrzao koristeći se novim sistemom za poletanje sa kratke piste. Zinovjev je uspeo da poleti i da pronađe orjentire i da uskoro sleti na aerodrom u Cottbusu.
Veruje se da je do greške u navigaciji došlo zato što su Tegel i Cottbus koristili slične radio frekvence (Tegel 322kHz a Cottbus 321kHz) iako su imali različite identifikacione kodove Tegel – GL dok je Cottbus imao kod MR. Takođe oba aerodroma su imala sličan smer za sletanje što je moglo da zbuni pilote prilikom sletanja.
Prilikom raporta, komandant divizije je Zinovjevu rekao: “Ko sleti na Tegel je budala a ko sa Tegela poleti je dobar momak*” a zatimje doneo odluku da pilota ne kazni zbog navigacione greške.
“Что сел в Тегеле – дурак, а что удрал – молодец.”
*Originalni tekst možete pročitati ovde